»Ismertető
»A pálya
A kviddicspálya füvesített, hosszú és ellipszis alakú, átmérői 55 méter és 152 méter. A pálya két végében levő pontszerző zónában három-három, 15 méteres oszlopokon álló gólkarika áll. A pálya közepén egy 60 centiméteres kör található, innen indulnak a csapatkapitányok a játék kezdetén. A játékosok és a labdák függőleges mozgása elvileg korlátlan, horizontálisan azonban kénytelenek a pályán belül maradni.
»A labdák
A kviddicset négy labdával játsszák. Ezek közül a kvaff egy körülbelül 30 centiméteres átmérőjű élénkpiros labda – egyetlen varázstulajdonsága, hogy lassan zuhan, és könnyű megfogni –, amelyet a hajtóknak kell bedobniuk az ellenfél őrzője által védett gólkarikáinak egyikébe. A többi játékos nem nyúlhat a kvaffhoz. Egy gól 10 pontot ér, függetlenül attól, hogy melyik karikába dobták.
A játékban két gurkó is szerepel. Ezek 25 centiméteres átmérőjű, kemény vasgolyók, amelyeket szándékosan az ellenfél megzavarására terveztek: a gurkóknak ugyanis megvan az a rossz tulajdonsága, hogy ha elütik valamerre, az ütés pontatlansága ellenére egy játékost céloznak meg, és komoly sérüléseket tudnak okozni. A két terelő feladata a többi játékostárs védelme és az ellenfél támadása a gurkók segítségével – a feladathoz mágikus módon megerősített ütőket használnak.
A kviddics legkisebb – diónyi méretű – és leggyorsabb labdája az ezüstszárnyakkal ellátott aranycikesz. Ez a labda a játékosoktól teljesen függetlenül cikázik a pályán. Elfogása nem egyszerű, mivel nagyon gyors, hirtelen manőverekre képes, amellett megpillantani is nehéz apró mérete miatt. A cikesz elkapása a fogó feladata. Ha ez sikerül, az 150 pontot eredményez a szerencsés fogó csapatának, és ezzel zárul le a mérkőzés.
A cikesz elfogása nem feltétlenül jelent győzelmet is egyúttal, mivel azt a pontszámok döntik el.
»A csapatok
A csapatok négy-négy játékosból állnak: egy őrzőből, egy terelőből, egy hajtóból és egy fogóból. Az őrző feladata a három pózna őrzése. Meg kell akadályoznia, hogy az ellenfél csapatának hajtói bedobják a kvaffot rajtuk. A hajtó feladata a kvaff átjuttatása az ellenfél valamelyik póznáján. Ha bedobja 10 pontot szerez a csapatuknak. A fogó feladata a játék legkisebb labdájának, az Aranycikesznek elkapása. Egy kviddicsmeccs akkor ér véget valamely csapat fogója elkapja a cikeszt.
»Játékszabályok
A kviddicsmeccs alatt egy kijelölt tanár vezeti a mérkőzést. A játékvezető a Kviddics Évszázadai című könyvből tesz fel kérdéseket, és a válaszolók alapján dől el a mérkőzés sorsa. 11 kérdés lesz, minden helyes válasz 10 pontot ér, kivéve a 11., az ugyanis a 150 pontot érő aranycikeszt jelenti.
Örző: Az őrző válaszolhat ha a hajtó nem tudja a választ.
Hajtó: A hajtó kapja mind a 10 kérdést, aki a leggyorsabban reagál a házak közül az szerzi meg a pontot.
Fogó: Ő kapja az utolsó (11.) kérdést ami a legnehezebb és 150 pontot ért.
» Tudor Huspush - A Kviddics Évszázadai
001. Letöltés
Tudor Hushpush műve, a Kviddics Évszázadai elengedhetetlen mű egy kviddicsező számára. Ebből a könyvből megtudhatod az összes kviddicscsapat nevét és történetét, kiderül mit használtak régen a cikesz helyett, megtudhatod mióta játsszák és milyen fajtái voltak ennek a sportnak, valamint minden információt meglelhetsz amire csak szükséged van, figyelmesen tanulmányozd át a kötetet mert a meccseken feltett kérdések is ebből a könyvből lesznek feltéve.
A Roxforti válogatottak
Griffendél
»Őrző: Luna Abbott
»Hajtó: Isabella J. Lauren
»Fogó: Lily Weasley
Hollóhát
»Őrző: Ariana Black
»Hajtó: Lily B. Black
»Fogó: Jessica Potter
Mardekár
»Őrző: Alice Lumen
»Hajtó: Alice Lumen
»Fogó: Pansy Malfoy
Hugrabug
»Őrző: Laura Madley
»Hajtó: Laura Madley
»Fogó: Laura Madley
Meccseredmények:
Griffendél - Hollóhát: 200 - 50
Griffendél - Mardekár: 160 - 90
Griffendél - Hugrabug: 210 - 40
Mardekár - Hollóhát: 40 - 210
Mardekár - Griffendél: 220 - 30
Mardekár - Hugrabug: 220 - 30
Hollóhát - Mardekár: 240 - 10
Hollóhát - Hugrabug: 220 - 30
Hollóhát - Griffendél: 220 - 30
Hugrabug - Griffendél: 0 - 150
Hugrabug - Hollóhát: 30- 220
Hugrabug - Mardekár: 40 -210
|